Oracle Business Analytics als partner van de Premier League

Oracle Business Analytics als partner van de Premier League

De mogelijkheden van Oracle Business Analytics worden zeer breed ingezet. Ook in de Premier League wordt dankbaar gebruik gemaakt van de verzamelde data en de hieruit volgende analyses. Hierdoor kunnen tijdens een wedstrijd zelf al data naar buiten gebracht worden als bodem te dienen voor het commentaar tijdens de wedstrijd en natuurlijk de nabesprekingen. Hierdoor krijgen fans van de Premier League een dieper begrip van de sport en wat er gebeurt op het veld.

Directe inzichten dankzij data
Dankzij de Oracle Business Analytics kan belangrijke data dus direct tijdens een wedstrijd worden opgevraagd. Hierdoor worden kansberekeningen een stuk makkelijker en betrouwbaarder. Tijdens een wedstrijd kan bijvoorbeeld berekend worden hoe groot de kans is dat er in de komende tien seconden een goal wordt gescoord. Dit wordt gedaan op basis van een analyse van duizenden wedstrijden uit de geschiedenis.

Daarnaast wordt natuurlijk ook de kans om te winnen van een team berekend. Dit is een continu proces waarin vier jaar aan data wordt vergeleken met de data uit de resterende tijd van een wedstrijd. Aan het einde van een wedstrijd levert deze manier van analyseren waardevolle inzichten op waardoor teams hun strategie hierop kunnen aanpassen.

Voor de fans
Maar niet alleen de teams zelf profiteren van deze inzichten. Tijdens de wedstrijd zelf krijgen de fans al de resultaten van deze data te horen. Hierdoor krijgt een wedstrijd direct een diepere laag en kunnen ook fans een beter inzicht krijgen in de kansen en tactische besluiten van een team.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *