De voordelen van een Service Level Agreement voor je Oracle Database
Technologie wordt steeds geavanceerder en is inmiddels een vast onderdeel van de dagelijkse bedrijfsvoering geworden. Het is daarom voor organisaties belangrijk om service level agreements op te nemen in het contract met hun IT-leverancier. Zo zijn de verwachtingen en verantwoordelijkheden van alle partijen duidelijk in één overzicht terug te vinden.
Duidelijk vanaf het eerste moment
Service Level Agreements (SLA’s) schetsen het servicieniveau van een wederzijds overeengekomen werkgebied. Hiermee weten klanten precies wat ze kunnen verwachten van hun IT-leverancier met betrekking tot responstijden en oplossingen. Zo weet je precies welk serviceniveau je van je IT-leverancier kunt verwachten.
Creëer ruimte en consistente ondersteuning
Door IT-oplossingen uit te besteden, creëer je ruimte voor je eigen personeel om zich te focussen op het verder brengen van een organisatie terwijl je gelijktijdig kunt vertrouwen op consistente IT-ondersteuning. Door een SLA wordt er dus een betere omgeving voor alle gebruikers gecreëerd waarbij waardevol personeel zich kan richten op belangrijke zaken.
Service niveau meten
Doordat afspraken met de IT-leverancier zijn vastgelegd in een SLA, is het makkelijk voor organisaties om het serviceniveau te meten en ervoor te zorgen dat aan alle verwachtingen en eisen wordt voldaan. Een goede SLA biedt een duidelijke en meetbare norm waar op teruggevallen kan worden indien de prestaties onder de maat zijn. Daarmee biedt een SLA de juiste basis voor een succesvolle samenwerking en partnerschap.