Meet The DOC: Je favoriete innovatiepartner!

Meet The DOC: Je favoriete innovatiepartner!

De wereld is constant in beweging. Nieuwe technologieën verschijnen, mogelijkheden ontstaan en van organisaties wordt verwacht dat zij hierop inspelen. Binnen de IT-sector is het soms lastig om door de bomen het bos nog te zien: Welke nieuwe technologie is nou écht interessant en kan met minimale inspanning direct waarde leveren aan onze organisatie?

Als ontwikkel- en kennispartner van een honderdtal klanten in binnen en buitenland en als specialist binnen het ORACLE domein investeren wij veel tijd en aandacht in het onderzoeken van nieuwe technologieën en trends. Recentelijk hebben wij bij bestaande klanten in samenwerking met Oracle kennissessies begeleid met betrekking tot Blockchain en Oracle’s Digitale Assistent (Chatbot). Met name de Oracle Chatbot technologie heeft zowel intern als bij onze klanten tot veel enthousiasme geleid. Met een minimale investering en lage inspanning kun je direct waarde leveren aan zowel de interne als externe organisatie.  In deze blog willen wij jullie dan ook graag enthousiasmeren en op de hoogte brengen van de mogelijkheden die een digitale assistent kan bieden.

Wanneer je al ooit in aanraking bent gekomen met een digitale assistent, op bijvoorbeeld de website van Tele2 of het Hilton hotel, dan weet je dat een chatbot de customer experience van klanten zowel positief als negatief kan beïnvloeden. Vooral wanneer niet duidelijk is waarvoor je de chatbot kunt gebruiken en er geen mogelijkheid is om, waar nodig, over te schakelen naar een live agent kan de chatbot enorme schade veroorzaken aan je brand awareness.

Het is dus te allen tijden van belang om klein te starten met een duidelijk doel. Men realiseert vaak niet dat een chatbot naast customer facing (via bijvoorbeeld een website) ook intern van grote toegevoegde waarde kan zijn. Enkele voorbeelden van een chatbot voor interne doeleinden zijn:

  1. Een chatbot enkel en alleen voor het resetten van wachtwoorden van een veelvoud aan applicaties. Medewerkers hoeven niet meer te bellen of mailen met de servicedesk maar kunnen eenvoudig via de bot hun wachtwoorden resetten voor alle in gebruik zijnde applicaties.
  2. Een chatbot voor het eenvoudig opvragen van installatiegidsen van verschillende producten.

Chatbots zijn dus, naast het traditionele customer service, voor veel doeleinden inzetbaar. De belangrijkste voordelen van een digitale assistent zijn:

  1. Beschikbaarheid. Of het nou nacht is, een feestdag of wat dan ook: jouw chatbot is aan het werk.
  2. Toegankelijkheid. Chatbots nemen zelfs de meest onervaren gebruiker aan de hand. Dus geen gedoe meer met onbegrijpelijke apps of rommelige websites.
  3. Innovatie. De Oracle digitale assistent is ‘challenger’ bij Gartner en is zelflerend middels kunstmatige intelligentie
  4. Kostenefficiëntie. De digitale assistent is een Cloud dienst waarmee je in relatief weinig tijd tegen lage kosten waarde kun creëren voor de business.
  5. Bereikbaarheid. Chatplatforms hebben een miljardenbereik en kunnen worden geïntegreerd in elk bestaand platform of mediakanaal.
  6. Integratie. Je kunt de Oracle digitale assistent direct trainen en gebruiken voor een vraag-antwoord dialoog, maar het verreiken van zijn kennis met informatie uit back-end systemen, maakt een assistent pas écht intelligent

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *