Het vitale beheer in crisistijd, waar moet je op letten?

In tijden van crisis maken sterke partners het verschil. Voor vele organisaties vragen de huidige maatregelen om vergaande veranderingen en creativiteit in het bedrijfsproces. Meetings worden online gehouden, personeel werkt grotendeels vanuit huis, maar ondertussen moet de business natuurlijk door blijven draaien.  Het is daarmee van cruciaal belang dat de IT-systemen van de organisaties optimaal functioneren en ook in deze tijd op volle kracht blijven functioneren.

Het belang van krachtig en doortastend IT beheer is daarmee groter dan ooit. Op afstand zorgen dat vitale systemen blijven draaien en daarmee 24 uur beschikbaar zijn, is een grote verantwoordelijkheid. Je moet er immers niet aan denken dat er op dit moment een database uitvalt bij een overheidsorganisatie of ziekenhuis. 

Vanuit The DOC houden wij ons al meer dan 20 jaar bezig met IT-beheer en vertegenwoordigen intussen dan ook meerdere klanten op vitale posities in de maatschappij. Het heeft ons de volgende inzichten gebracht:

Voorkomen is beter dan genezen
24-uurs databasebeheer is key om problemen vroegtijdig te herkennen en issues op tijdig te kunnen verhelpen. Met centrale 24×7 monitoring worden kritische alerts doorgezet naar proactief IT beheer of een stand-by team. Hierbij worden incidenten buiten kantooruren opgelost nog voordat er verstoring op treedt, zodat de business zonder hinder kan continueren. 

Het werken in Cloud geeft je een voorsprong
Organisaties die al in vroeg stadium zijn overgestapt naar een Cloud-omgeving plukken in deze bijzondere tijd nog eens  extra de vruchten daarvan. Informatie  systemen zijn beter beheersbaar, flexibel en vanuit (thuis) internet bereikbaar. Op deze manier  kunnen applicaties en informatie op een veilige manier benaderd en gedeeld worden zodat businessprocessen gewoon doordraaien. Medewerkers kunnen net zo makkelijk vanuit huis als op kantoor werken.

De cloud maakt IT efficiënter en secure om je organisatie flexibel en wendbaar te maken, zoals in deze veranderde omstandigheden veelal gewenst is.

Samen sta je sterker
Het hebben van sterke en betrouwbare partners is natuurlijk altijd een belangrijk voordeel, dat geldt zeker in deze crisistijd. Zo geldt dat ook voor het hebben van een IT-partner voor je beheer. Door samenwerking spreid je ook op dit vlak een groot deel van het risico. Er is meer kennis over diverse locaties aanwezig en ben je in tijden van ziekte altijd verzekerd van voldoende capaciteit om je systemen te laten draaien.

Belangrijk om er dan ook op te letten dat de IT-partner werkt in teamverband. In dat geval weet je zeker weet dat er aan de kant van je partner meerdere specialisten op bekend zijn met je systemen zodat continuïteit gewaarborgd is. Bij The DOC werken wij in dat kader altijd met Remote Service Teams. Deze teams zijn ingericht om in  de behoefte van de klant te voorzien en er met elkaar voor te zorgen dat het IT-beheer optimaal functioneert. 

Tot slot
Vanuit The DOC wensen we iedereen sterkte in deze bijzonder uitdagende tijd. En weet dat wij als The DOC voor je klaar staan mocht je ons nodig hebben.

Neem vrijblijvend contact op met Jos Hoogers via: j.hoogers@thedoc.nl of via +31 (0)85 002 1831

Gerelateerd nieuws

mei 20, 2020

The DOC Lanceert RaaS